op zoek naar Johan Christoffel Smith 1730 Breitenbrunn en afbeelding Immagonda

Homepagina Forums Forum op zoek naar Johan Christoffel Smith 1730 Breitenbrunn en afbeelding Immagonda

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sehatku53Sehatku53
    Bijdrager

Ik ben op zoek naar meer gegevens over mijn voorvader Johan Christoffel SMITH, hij is geboren in 1730 te Breitenbrunn Duitsland en ging in 1749 met het VOC schip Immagonda naar Batavia. Wat deed hij in Duitsland voordat hij naar Indie vertrok.
    Ik weet dat er zeer veel Duitsers via de VOC vertrokken zijn naar Indie. Hoe zit het met de familie in Duitsland ??

Ik zou overigens heeeeel graag een afbeelding van de IMMAGONDA willen hebben !!!! Kan ik helaas niet vinden.

Henribikhenribik
    Bijdrager

Aangezien Johan pas negentien was toen hij bij de VOC in dienst trad zal hij geen grote loopbaan in Breitenbrunn gehad hebben. Het waren jongens uit arme families die bij de VOC gingen werken, dus zijn familie zal niet rijk zijn geweest. Zijn zeilreis met de Immagonda: vertrek op 31/12/1749 van Texel; via: Kaap de Goede Hoop van 22/04/1750 tot 02/05/1750; aankomst in Batavia op 18/07/1750 onder schipper Hendrik Visser. Een afbeelding heb ik niet maar hier is de beschrijving: https://www.vocsite.nl/schepen/detail.html?id=10503
    Met vriendelijke groeten, Henri Bik

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Henribikhenribik.
    Sehatku53Sehatku53
    Bijdrager

Dank voor uw reactie. Heeft u een idee hoe ik toch aan gegevens kan komen, zoals wie was zijn vader, moeder, broers,zusters etc. Johann Christoph Schmidt is in 1729 geboren in Breitenbrunn ertsgebied,toen hij zich inschreef voor de VOC noemde hij zich Johan Christoffel Smith.
    Is er in Duitsland een burgerlijke stand, kerkregisters ? Is de zoektocht online te doen?

Met vriendelijke groet Dewi

Henribikhenribik
    Bijdrager

Helaas heb ik weinig ervaring met online onderzoek in Duitsland, maar ik heb goede ervaringen met directe navragen bij het betreffende stadsbestuur. In uw plaats zou ik contact opnemen met de ‘Bürgerservice’ van Breitenbrunn:
    https://www.breitenbrunn-erzgebirge.de/de/urkundenbeantragung-amt24.html
    Met vriendelijke groeten, Henri Bik

Sehatku53Sehatku53
    Bijdrager

Dank u wel voor uw moeite en voor de tip, ik ga er mee aan de slag.
    Met vriendelijke groet ~Dewi.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.