Europese begraafplaats Medan

Homepagina Forums Restricted content Ik zoek informatie over… Europese begraafplaats Medan

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    sammy19765sammy19765
    Participant

Ik ben op zoek naar informatie over een Europese begraafplaats aan de Paleisweg in Medan.
    Mijn betovergrootvader Johannes Hubertus Baams sr. (Overleden 20 maart 1939) lag daar namelijk begraven, tenminste dat haal ik uit de krantenartikels die over hem zijn geschreven. Maar ik wil dus graag weten of die begraafplaats nog bestaat of wanneer hij is ontruimd. Alle info is welkom. Ik kan namelijk nergens iets er over vinden.

Groetjes
    Samantha

apintveldAdriaan Intveld
    Participant

Hallo Samantha,

Er is wel iets over de geschiedenis van die begraafplaats gepubliceerd: als je deze link volgt kom je (als het goed is) uit bij een artikel wat in de Moesson van 15 maart 1979 gepubliceerd is: https://moesson.pictura-dp.nl/issue/MOESSON/1979-03-15/edition/0/page/4?query=paleis-weg&period=1979&sort=relevance

Maar in dat artikel worden geen namen genoemd. Het toeval wil echter dat ik ooit via via een stapel papieren over de begraafplaats aan de Paleisweg (tegenwoordig Jalan Brigjend Katamso) heb gekregen. Jouw betovergrootvader lag naar alle waarschijnlijkheid begraven in graf D 24. Bij de ruiming in 1977 heeft dat graf op de nieuwe locatie in Sidomulyo het nummer (D) 40 gekregen.

sammy19765sammy19765
    Participant

Jeetje wat goed zeg! Ja het klopt dat zijn nummer 24 was, want ik heb een foto van het graf waar dat op staat. Maar wat toevallig zeg dat u die papieren heeft. Maar jeetje, dat ze die hele begraafplaats hebben verhuisd. Maar weet u of de begraafplaats nog bestaat?

apintveldAdriaan Intveld
    Participant

Ik vrees dat die tweede begraafplaats ook niet meer bestaat. In 2003 was deze al totaal overwoekerd met struiken en eigenlijk niet meer als zodaning te herkennen. Nu zijn we bijna twintig jaar later, dus…

sammy19765sammy19765
    Participant

Nou wat u zegt, we zijn alweer 20 jaar later. Maar in het krantenartikel stond natuurlijk ook al dat het na overplaatsing al verwaarloosd werd. Het zal er ergens nog wel zijn want het is niet ontruimd, toch? Weet u misschien het adres, misschien kan ik het op Google Maps opzoeken. Nogmaals dank u voor uw informatie

apintveldAdriaan Intveld
    Participant

Er is mij geen adres bekend. Je kan misschien zoeken op ‘Sidomulyo Kuburan Eropa’.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.