gegevens over familie Deuning

• P. van der Loo
  • P. van der Loo's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
19 jan 2017 16:07 #1702 door P. van der Loo
P. van der Loo antwoordt op het onderwerp: gegevens over familie Deuning
overl akte 59 gem Oldenzaal
Bijlagen:
  • P. van der Loo
Meer
19 jan 2017 16:08 #1703 door P. van der Loo
bedankt voor uw reactie.
In de overl akte 59 gem Oldenzaal staat vermeld dat Johannes Martinus Deuning een zoon was van Johannes Adolf Deuning en van Johanna Caterina Siegerist, beiden overleden.
Waarschijnlijk is de J.C. Siegerist die u noemt een andere persoon.

m vr gr
Piet
Meer
20 jan 2017 08:38 #1704 door Rob Dumas
Rob Dumas antwoordt op het onderwerp: gegevens over familie Deuning
Dat denk ik niet. In de eerste plaats in Ned.Indië in de tijd van de 19e eeuw kwam de naam Siegerist zeer weinig voor. Daarbij is het vrijwel uitgesloten dat er 2 personen in die tijd rond liepen met de naam Johanna Chatarina Siegerist met speciale spelling van 'Chaterina' voor Catarina.

In de Regerings-Almanak van Nederlandsch-Indië, Naamlijst, jaar 1886: p. 298 staat vermeld onder Geboorten op 1885, 25 september: Johannis Martinus Sigerist. Hieruit blijkt dat de ouders van dit kind niet gehuwd waren bij zijn geboorte, en dat hij eerst de familienaam had gekregen van zijn moeder 'Siegerist'. Toen zijn moeder overleed in maart 1889, was Johannes Martinus ruim 3 jaar oud en halfwees. Na het overlijden van zijn moeder zal hij vermoedelijk zijn ondergebracht bij de familie van zijn moeder of van zijn vader òf hij werd opgevoed door de Javaanse bedienden in de huishouding van zijn vader Johannes Adolph Deuning die hem op een bepaald tijdstip moet hebben erkend, waardoor hij de familienaam Deuning kreeg.

In de vele jaren dat ik Indisch Genealogisch onderzoek heb verricht, heb ik geleerd niets uit te sluiten.
M.v.g.
Rob
  • P. van der Loo
Meer
20 jan 2017 11:48 #1705 door P. van der Loo
Ik kan het helemaal eens zijn met uw gedachtegang. Juist daarom ben ik lid geworden van de IGV; om van personen met veel meer "zoekervaring" dan ik te leren hoe en waar ik meer gegevens kan vinden in de doolhof van gegevens van voorouders uit Ned.Indie/Indonesie.
Van de eerder genoemde Soerip heb ik trouwens wel al gegevens; geboren 07-07-1891 te Ambarawa en overl. op 14-11-1977 te Eindhoven. Ik heb inmiddels diverse pk's aangevraagd bij het CBG.
Nogmaals dank voor de hulp.
m.vr.gr.
Piet
Gemaakt door Kunena