schulz familie

• Diny Schulz-Helms
  • Diny Schulz-Helms's Profielfoto Onderwerp Auteur
23 mrt 2017 09:57 #1769 door Diny Schulz-Helms
Diny Schulz-Helms antwoordt op het onderwerp: schulz familie
Bedankt voor de informatie. Ik ben inmiddels wat verder met mijn zoektocht. De ouders van otto zijn mij bekend, hun namen zijn max gustaaf ( kan ook gustave zijn) otto schulz en Doortje Elisabeth jochems.
Deze max komt uit duitsland en van doortje kan ik niets vinden wat haar afstamming is.
Nu weer verder op zoek dus in de hoop meer en meer te weten over de familie
Meer
08 mei 2017 07:41 #1808 door Leo Janssen
Leo Janssen antwoordt op het onderwerp: schulz familie
(antwoord namens Peter Christiaans)
Naast de drie zoons die min of meer dezelfde voornamen hadden, kreeg het echtpaar Schulz – Jogchems nog een zoon: Hugo Carl August Schulz, geb. Soerakarta 3 maart 1918. Ook hij is na de oorlog naar Nederland gekomen.
Max Gustave Otto Schulz, geb. Colberg (Pruisen) 4 sept. 1871, adjudant-onderofficier, overl. Magelang 2 juli 1922, tr. Makassar 14 okt. 1903 Doortje Elisabeth J o g c h e m s, geb. Makassar 6 aug. 1886, overl. Padang 1965, dr. van Pieter Josephus Jogchems en Amalia Bookelman.
De ouders en de volledige militaire staat van dienst van Max is te vinden bij het Nationaal Archief.

Succes, Peter
  • Diny Schulz-Helms
  • Diny Schulz-Helms's Profielfoto Onderwerp Auteur
09 juni 2017 13:17 #1817 door Diny Schulz-Helms
Diny Schulz-Helms antwoordt op het onderwerp: schulz familie
Bedankt Leo, ik ben weer een stapje verder. Weet jij toevallig ook of er nog een zus was ( scheidegger - schulz )? Ik ga ook zeker even in het nationaal archief kijken. Hoop dat ik met deze info nog verder kan komen in mijn zoektocht.

Gr. Diny
Gemaakt door Kunena