Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden

• Morren
  • Morren's Profielfoto Onderwerp Auteur
07 aug 2016 11:10 #1513 door Morren
Morren heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
Ik ben op zoek naar informatie (werk, familie, nabestaanden) over wijlen Henri Francois Emile Eugene Morren en zijn vrouw Aleide Constantia Pauwliena Utrecht. Henri had twee broers: Johan Charles August Emile en Johan Gerard Frederik Willem. Hij was getrouwd met Aleida Constantia Pauwliena Utrecht en ze woonden voor de repatriering in Soerabaya. Ze zijn beiden in Nederland overleden en liggen begraven in Amsterdam, Henri en Aleida hadden 4 dochters: Maya ( getrouwd met Charlie v.d. Berg (beiden overleden), Nana (getrouwd met Ernst Carl Wilhelm Gaedtgens, gescheiden en hertrouwd met Sui Ling Liem (Sampoerna) - alle drie overleden), Raya (getrouwd met Bernard Spanjaard - beiden overleden) en Kaya (getrouwd met Cees Voermans - beiden overleden). Volgens sommige verhalen bezat hij een suikerplantage op Soerabaya. Na de repatriering is hij in Amsterdam terecht gekomen. Alle informatie is van harte welkom. Ook over nabestaanden van hem.
  • Ben Wegman
  • Ben Wegman's Profielfoto Onderwerp Auteur
08 aug 2016 10:24 #1515 door Ben Wegman
Ben Wegman antwoordt op het onderwerp: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
19-06-1912 huwelijk Henri Francois Emile Eugene Morren met Aleida Constantia Paauwliena Utrecht te Sidoardjo (RA1913:D24)

RA1906 H.F.E.E. Morren empl. Telogo Sarie te Malang
RA1907 idem ambt N.I.S. te Moentilan
RA1908 idem klerk Semarang Joanna stichting te Semarang, Randoesari
RA1909 idem handelsempl Semarang Randoesari
RA1912 idem boekh. Sf Sedatie te Modjokerto
RA1914 idem boekh. Sf Soekodono te Loemadjang
RA1923 idem tuinempl Sf Soekodono te Loemadjang
RA1924 idem idem ....................te Djokja
RA1925 idem tuinempl Sf Klampok te Klampok
RA1932 idem tuinempl. Sf ..........te Malang

mvg-Ben
  • Ben Wegman
08 aug 2016 10:37 #1516 door Ben Wegman
Ben Wegman antwoordt op het onderwerp: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
20-01-1893 geboorte te Tjiwaigebang (KOeningan) Aleida Constantia Paauwliena Utrecht dochter van Carel Lodewijk Frederik Utrecht, empl bij de suikerfabriek
Karangsoewoeng en van de Chinese vrouw Te Oe Nio, beiden won. te Tjiawigebang (1992INN5: 87)ongehuwd.(BRP2: 141)

mvg-Ben
  • Morren
08 aug 2016 11:37 #1517 door Morren
Morren antwoordt op het onderwerp: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
Dankuwel voor de informatie. Weet u wellicht of er ook informatie te vinden is over hun dochters ergens? Ik ben niet zo bekend met het zoeken naar dit soort informatie.
Nogmaals heel hartelijk dank voor de informatie. Ik ben er erg blij mee
  • Morren
08 aug 2016 11:41 #1518 door Morren
Morren antwoordt op het onderwerp: Informatie over Henri (Hay) Morren en nabestaanden
Beste Ben,

Dank voor deze informatie. Kunt u mij vertellen of er bij deze gegevens ook jaartallen staan? En/of ik aan de hand van deze gegevens die u mij verstrekt heeft ik verder kan zoeken ergens? Bij voorbeeld wat de functie van tuinempl inhoudt?

Alvast heel veel dank!
  • Ben Wegman
08 aug 2016 15:11 #1520 door Ben Wegman
Bij stadsarchief Amsterdam in te zien de archiefkaarten van zowel Henri als Aleida. Bijzonder vond ik dat de vier kinderen bijgeschreven staan op de archiefkaart van de moeder. Beiden zijn begraven op de Nieuwe Ooster. De kaarten van Henri en Aleida zijn evt ook te downloaden via

Alle geboortedata van de kinderen staan dus ook op die kaart.

Nana Morren 24-12-1914 te Loemadjang. (RA1916:190) archiefkaart al openbaar; twee kinderen
Maya Morren 24-07-1913 te Malang (RA1915:191)archiefkaart openbaar; evt kinderen op kaart man
Raya Morren 28-02-1917 Loemadjang ((RA1918:A77)archiefkaart nog niet openbaar (met bewijs van overlijden kan openbaarmaking worden aangevraagd). Bewijs is rouwkaart, advertentie, akte oid.

RA is regeringsalmanak voor Nederlandsch Indie uitgegeven tussen 1815 en 1942. RA 1915 betkent dat de gegevens in 1915 zijn gepubliceerd en dus de actuele situatie geven van 1914, evt deels 1915.

De precieze functie van tuinemployee is mij niet bekend.

mvg-Ben
  • Ben Wegman
08 aug 2016 15:31 #1521 door Ben Wegman
Voor evt huwelijksdata van de kinderen zie www.delpher.nl . Kies als bron kranten, kies familieberichten en kies Ned Indiƫ en voer bv als naam in Morren en je vindt de huwelijksaankondigingen, en/of huwelijksdata.

Ik heb geen kampkaarten van de partners van de dochters kunnen vinden.

mvg-Ben
  • Morren
08 aug 2016 19:32 #1525 door Morren
Goedenavond Ben,

Alweer hartelijk dank voor alle moeite en de waardevolle informatie!

Ik lees dat u op de kaart van Nana Morren 2 kinderen heeft aangetroffen. In Indie zijn zeker 3 kinderen geboren.... die ook alle 3 nog leven. Betekent e.e.a. dat er niet goed geadministreerd is of kan er een andere reden zijn?
Wat mij ook verbaasd is dat er 4 meisjes uit het huwelijk van Henri en Aleida zijn voortgekomen. U noemt er echter maar 3?
Ik ga zeker uw aanwijzigingen om verder te zoeken vanavond nog uitproberen.

Met heel veel dank en groet,
Gemaakt door Kunena