Foto zoekt familie: Pesch-van Lingen

• H.J. Verbaarschott
  • H.J. Verbaarschott's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
20 feb 2014 21:54 - 03 dec 2015 22:04 #479 door H.J. Verbaarschott
H.J. Verbaarschott heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Foto zoekt familie: Pesch-van Lingen
Reeds 2 zondagochtenden had het radioprogramma OVT interviews met mensen die hun familiefoto’s terugvonden in de actie van het tropenmuseum Foto Zoekt Familie. Aanstaande zondag 23 februari wordt het laatste deel uitgezonden. Interviews uit de drie uitzendingen zijn te beluisteren op het internet.
Album 1030 is nog niet geclaimd. Maar dit hoeft niet al te lang duren.
Duidelijk is dat de eigenaar(es) gerelateerd is aan de familie van Lingen en Pesch.

Laatst bewerkt: 03 dec 2015 22:04 door H.J. Verbaarschott.
Meer
21 feb 2014 07:58 #480 door Dennis de Calonne
Dennis de Calonne antwoordt op het onderwerp: Foto zoekt familie: Pesch-van Lingen
Leuk, met name de uitjes naar het DeCa (De Calonne) park natuurlijk ;)

• H.J. Verbaarschott
  • H.J. Verbaarschott's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
21 feb 2014 09:45 #481 door H.J. Verbaarschott
H.J. Verbaarschott antwoordt op het onderwerp: Foto zoekt familie: Pesch-van Lingen
Ik had nog nooit gehoord van dit park.
Dennis, ik maak maar wat reclame voor jouw verhaal:
www.decalonne.nl/index.php/jules-francoi...ne-en-het-deca-park/
Meer
21 feb 2014 10:22 - 21 feb 2014 10:35 #482 door Dennis de Calonne
Dennis de Calonne antwoordt op het onderwerp: Foto zoekt familie: Pesch-van Lingen
Ik zie dat in het verhaal geen locatie staat, noch een nadere omschrijving. Ik zal het nog eens aanvullen.
Op die locatie is nog steeds een soort van 'park', maar tegenwoordig is het volgens mij niet meer zo vrij toegankelijk en staat het Nationaal Monument (Monas) er, zie hier .
Op kaarten van Batavia van die tijd staat het Decapark wel aangegeven, zoals hier in 1938.

Laatst bewerkt: 21 feb 2014 10:35 door Dennis de Calonne.
Gemaakt door Kunena